Tuesday, May 24, 2011

Ketupat Sotong, Air Bandung Special, Roti Paun,

Di kesempatan bercuti ke negeri yang tak pernah ros kunjungi, dapatlah merasa makanan unik dari Terengganu.. antaranya ketupat sotong.. pernah dulu semasa belajar di Matrikulasi, ros sebilik dengan orang Terengganu, dia asyik bercerita jer pasal ketupat sotong..dengar pun sedapjer.. akhirnya dapat jugak merasa.. dalam perjalan ke Seberang Takir, ada orang jual di belakang but kereta yang parkir di tepi pantai..ros singgah beli dengan harga RM10.00 satu bekas.. ada 3 ekor sotong saiz sederhana..

Rasanya sedap, lemak-lemak manis..bagi orang yang suka manis, memang kena lah..orang pantai timur kan terkenal dengan makanan yang manis..bagi ros kalau ketupat sotong ni pedas sikit ala-ala lemak cili api, lagi sedap kot.



Hehe..air bandung lain dari yang biasa kita minum di tempat sendiri..rasanya sama jer, cuma presentationnya yang sedikit berbeza..menarik kan?!..

Rasa roti paun panas-panas yang kami beli di tepi jalan menuju ke resort memang tak boleh lupa..tapi tak sempat ambil gambar juga..sedap betol..

Itu yang rasa nak pergi lagi Terengganu.. memang best.. banyak lagi yang belum kami lawati, dan makanan yang unik yang belom di rasa.. Insyaallah ada rezeki kami berkunjung lagi..

No comments:

Post a Comment