Sunday, September 11, 2011

Rezeki Ramadhan.. Tempahan Langsir..

Hari ni dh 17 Syawal pun, baru nak update blog..al maklumlah sepanjang ramadhan sibuk jahit langsir.. orang sibuk beribadat, aku sibuk jahit langsir.. walaupun baru langkah permulaan, Alhamdulillah ada juga yang memberi aku kepercayaan untuk menyiapkan langsir seperti yang diminta, tak banyak pun, tapi Alhamdulillah.. untuk ahli keluarga dan seorang sahabat kakak.. dalam tak banyak tu pun, tak tido mlm juga aku dibuatnya..gara-gara last minit baru nk pulun buat.. aku dapat menyiapkan untuk 4 tuan rumah..

Langsir tingkap dan pintu gerbang umah kakak..

tak sempat dah nk letak reben bagi menyerikan langsirnya..


Langsir mak mertuaku..
Pun tak sempat nak kemaskan dengan reben n pengikat langsir..

Ada dua lagi tak sempat n lupa nak ambil gambar.. Langsir rumah mak dan kawan kakak.. nnti dah ada gambar saya update lagi..
Usaha jahit langsir masih di teruskan.. ada seorang kawan nak saya sipakan langsirnya dalam minggu ni, tapi belum dapatkan kain.. Insyaallah by minggu depan dah leh siap..
Sesiapa yang berminat untuk menempah langsir boleh juga menghubungi saya, tak kira untuk hari raya atau yang nak masuk rumah baru..
Insyaallah, perancangan saya adalah untuk lebih serius dalam bidang jahitan, lepas ni nak belajar jahit baju, sarung kusyen dan bantal, table runner, cadar or selimut dan sebagainya.. Insyaallah..doakan kejayaan saya wahai kawanku..

No comments:

Post a Comment